Ligos iššūkiai ugdymo įstaigoje

Daug sergančių 1 tipo diabetu vaikų lanko ugdymo įstaigas, kur praleidžia trečdalį dienos ar daugiau. Daugeliui šia liga sergančiųjų reikalinga suaugusiųjų pagalba.

Mažesniems vaikams trūksta motorinių, pažintinių ir bendravimo įgūdžių bei gebėjimų valdyti savo ligą,  todėl jie yra priklausomi nuo suaugusiųjų, t.y. tėvų ar globėjų – tai apsunkina jų psichosocialinę integraciją vaikų darželyje ar mokykloje.

Be suaugusių pagalbos vaikai nėra pajėgūs ugdymo įstaigoje dažnai stebėti gliukozę, suskaičiuoti suvartojamus angliavandenius ar susileisti insulino injekcijas.

Kadangi vaikų ugdymo įstaigos negali užtikrinti 1CD valdymo, prastėja ligos kontrolė ir didėja rimtų komplikacijų tikimybė.

Dėl vaikų darželių ar mokyklos bendruomenės žinių trūkumo sergantys vaikai susiduria su socialine izoliacija, o kartais net tampa patyčių aukomis.

 

Kad užtikrintų gerą ligos valdymą, 1 tipo diabetu sergančių vaikų tėvai, įprastai mamos,  turi atsisakyti darbų, kad galėtų ugdymo įstaigoje užtikrinti gerą ligos valdymą.

Negalėdamos suderinti darbo keliamų reikalavimų ir ligos valdymo iššūkių šeimos susiduria su didžiuliais socialiniais ir finansiniais sunkumais.

Bandymai derinti darbą ir vaiko ligos valdymą sukelia lėtinį nuovargį, perdegimą, kenčia tėvų fizinė ir psichinė sveikata.